Joseon Döneminden Müthiş Bir Aksiyon-Tarih Dizisi: The Slave Hunters (Chuno)

The Slave Hunters-Kore Dizisi (Chuno)

Tekrardan merhaba aslında bu sıralar birçok dizi bitirdim ama bununla ilgili yazmak istedim. Neyse lafı uzatmadan diziye geçeyim. Dizimiz Joseon Döneminde 17.yüzyılda geçen bir saeguk yani tarihi dizi
Dizinin başlıca karakterlerine geçip konuyu özetleyip sonra yorumumu sunmayı istiyorum.


Jang Hyuk zannedersem benim en sevdiğim Koreli aktörlerden. Kendisi aksiyonlu,küstahlık gerektiren rollerde çok başarılı özellikle bu dizide.
Kendisi burda yukarıda da  belirttiğim gibi Lee Daegil karakterini canlandırıyor. Daegil'e gelirsek kendisi 10 yıl önce kölelerinin evlerini yakıp ailesini katledip kaçmasından sonra köle avcısı olmuştur. Ve bu kölelerden birine aşıktır ve 10 yıldır o kadını aramaktadır.


Kim Hyewon/Eonnyon (Lee Da Hee)
Lee Daegil in aşık olduğu köledir. Kaçtıktan sonra asilliğe yani yangbanlığa geçmiş geçmişinden uzaklaşmaya çalışmaktadır.

Song Taeha(Oh Ji Ho)
Eski bir generaldir. Geçmişte bir iftira yüzünden görevden alınmış köleliğe mahkum edilmiştir
 Hwang  Cheulwong a.k.a. Morlu Reis ( Lee Jong Hyeok)
Kendisi
Askeri Eğitim Kumandanlığında komutandır ve Song Taeha nın eski dostudur.

Eopbok (Gong Hyung Jing)
Kendisi köledir. İyi silah kullanır. Canım benimdir
Başlıca karakterler bu kadar Lee Daegil in adamları falan da var ama onların aşırı büyük rolü olmadığı için onları yazmaya üşendim.

Dizimize gelirsek Lee Daegil dediğim gibi başına gelen olaylardan sonra köle avcısı olmuştur ve bu işi yaparken asıl istediği Eonnyoon u bulmaktır. Eonnyoon da hala Daegil i sevmektedir zorla evlendiği nikahından sonra kaçar. Song Taeha da kraliyet halefini korumak, erlerini toplamak vs vs sebeplerden dolayı kaçar. Song Taeha ile Eonnyoon ise bi rastlantı sonucu birlikte kaçmaya başlarlar. O sırada Song Taeha nın karşısında olan yani düşmanları onun peşine köle avcısı olarak para karşılığı Lee Daegil i gönderir. Olaylar başlıca bu şekilde gelişiyo. İlk başta evet dediğim gibi köle avcısı köleyi yakalamaya çalışıyo gibi ama daha sonradan işin politik boyutlarıyla beraber dizi tam bir güç mücadelesine dönüyor.
Morlu reisimiz ise Song Taeha nın eski dostu şimdiki düşmanıdır geçmişteki merhametinden iyiliğinden hiç eser kalmamıştır ve Song Taeha yı yakalamak ve isyancıların devrimcilerin ayaklanmasını önlemek gibi sebeplerle onun peşine düşer.
Eopbok ise bir köledir yine dediğim gibi ve eşitlik adalet yanlısıdır bir gün kendileri gibi bi köle tarafından kölelerce örgütlenirler ve baskınlar yapıp yangbanları öldürmeye başlarlar tabi iş yine sonlara doğru farklı boyutlara ulaşıyor.
Diziye benim yorumuma gelirsek çok güzel bi diziydi gerek müziklerine gerek aksiyon sahnelerine olsun bayıldım. Karakterleri de çok sevdim. Bazı karakterleri ilk başta bağrıma basarken sonradan öldürmek istediğim de oldu tabi ki ama sonuçta bu da dizinin bi parçasıydı mutlaka izleyin derim öneriyorum

Yorumlar

  1. Japonya dizilerine,filmlerine vb.nasıl merak sardınız?

    YanıtlaSil
  2. tarih pek seyretmşyom amaa joseon dönemine alıştım dizilerdeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben uzakdoğu dizilerine tarihi izleyerek başlamıştım ve koreliler gerçekten muhteşem yapıyolar tarihi dizileri.

      Sil

Yorum Gönder

Lütfen dilbilgisi kurallarına uyarak yorum yapalım :) Uygunsuz ifadeler kullanmaktan kaçınalım. Yayından alakasız yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar