KALEM ETKİLİ BİR SİLAHA DÖNÜŞEBİLİR: CHİCAGO TYPEWRİTER

Tarihi dizileri ne kadar çok sevsem de yavaş yavaş günümüz ve yakın dönemde geçen dizileri izlemeye çalışıyorum. Bunlardan birisi de konusu beni etkileyen ilk başta önyargılı yaklaşsam da gayet sevdiğim CHICAGO TYPEWRITER(umarım isimleri düzgün yazarım)

Dizinin konusuna ve spoilersız yorumumdan bahsedecek olursam dizimiz Kore'nin Japonya sömürgesi olduğu dönemlerde yaşayan kişilerin günümüze reenkarnasyonla tekrar gelmesini anlatıyor. Geçmişte bir yazar olan Hwi-Yeong günümüze reenkarnasyona uğrayıp Han Se Ju isimli  popüler çoksatar bir yazar olarak gelir. Ancak günümüzde bile gerek çocukluğunda gerek yetişkinliğinde maddi gücü olsa da manevi sorunlar yaşamış bir adamdır. Su-Hyeon geçmişte özgürlük savaşçısı iken günümüzde Jeon Seol isimli Han Se Ju'nun ilk ve en büyük fanı olarak gelir. Shin Yul ise yine geçmişteki özgürlük savaşçılarındandır. Ancak... Shin Yul günümüze reenkarnasyona uğrayarak gelemez. Kendini bir daktiloya hapsetmiş bir hayalet olarak gelir. Peki bu üçünün yolları neden yıllar sonra kesişiyor? Günümüzde ve geçmişte aralarında neler yaşanmış ya da yaşanacak işte bu yüzden izlemeye değer diyip izlemiştim ve cidden güzel diziydi. Aşırı romantizm-aşk üçgenleri etrafındaki dizileri nadiren severim. Bu dizide tabi ki romantizm vardı ama gerçek konuyu hiçbir zaman aksatmadı dizinin işleyişini bozmadı veya diziyi vıcık vıcık etmedi bu açıdan gayet iyiydi. Dizi son anda değil ama bazı noktalarda ters köşe yaptırıyor. Özellikle bu son bölümlerde çok hissettiğim bi duyguydu. Oyunculuklar çok güzeldi,başrol kız ve erkek(ler) itici değildi hepsi çok sevimliydi. Uyuz olduğum karakterler Baek Tae Min ve cadı anası kesinlikle gıcık karakterlerdi. Dizin müzikleri de çok güzeldi özellikle şuraya linkini bırakacağım şarkı:
https://youtu.be/BFy-y0h9MtM

Şu an fark ettim doğru dürüst bi yorum yapmamışım. Dizimiz kısacası bu üçlünün yollarının gelecekte tekrar kesişip hem geçmişte yarım kalan bir romanı tamamlamak hem de yavaş yavaş hatırlamaya başladıkları önceki hayatlarıyla ilgili şeyleri öğrenmek için tekrae bir araya gelir aralarında olup bitenleri öğrenmeye çalışırlar. E tabi dizide geçmişte tanışıp gelecekte reenkarnasyon geçirip tekrar karşılaşan karakterler bu kadar da değil. Bu da güzel bi detaydı bence herkes başrol gibiydi. Aynı zamanda dizide birçok yazardan alıntı yapılması da çok hoş olmuş. Zaten diziye başlama sebeplerimden biri kitaplarla ilintili olmasıydı. Örneğin Han Se Ju'nun kitaplığı beni benden aldı
Ve dizide milliyetçilikten kitap sevgisine ve yazarlığın ilkelerine, aile değerlerinden arkadaşlık ilişkilerine kadar birçok değer üzerinde sözler,sahneler vardı. Şimdi diziden alıntı fotoğraflar verip spoilerlı yorumuma başlıyorum izninizle..
 
         

SPOİLERLI YORUM BAŞLANGICI
SPOİLERLI YORUM BAŞLANGICI
SPOİLERLI YORUM BAŞLIYOR
EVET ÖNCELİKLE SHİN YULLLLL VEYA YU JİN O HER KİMSE O SES TONU... RESMEN BİRİNİN SES TONUNA AŞIK OLDUM. BOŞ BOŞ KONUŞSA BİLE SIRF O SES İÇİN DİNLEMEYE RAZIYIM VE BEN NEDEN BÜYÜK HARFLE YAZIYORUM.
Han Se Ju hakkında henüz net bir karara varamadım ilk başlarda kıza karşı çok dengesiz davranıyordu allahın hödüğü,ama sonradan bir sevgi pıtırcığı oldu yine de çok sevdim sevimliydi bana göre. Jeon Seol... en tatlı kdrama karakterlerinden biriydi kesinlikle sürekli pozitif olup herkese yardım eden bir iyilik meleği geçmişinde de ülkesinin fedaisi... Bang Jin (Jeon Seol'ün arkadaşı) de çok sevimliydi o gözlük,o saç bi insana daha fazla yakışamazdı buna eminim. Ama Bang Jin ile ilgili eksik detaylardan biri şu olabilirdi bana göre evet tam başrol değil ama onu da keşke dizinin sonunda hem seveceği hem de sevileceği birini bulduğunu izlemek bence çok güzel olurdu.
Dizideki klişe ve saçma detaylardan biri ise Han Se Ju dan etkilenmesi yüzünden saçma sapan işler yapan Han Se Ju'nun stalkerı ve manyak kız kardeşiydi. Dizinin bu kısmı bence tamamen gereksizdi sanki bölümde birkaç dklik bi kısım eksik kalmış da onu tamamlamaya çalışmışlar gibiydi ve gerçekçi değildi. Ya da en azından adam stalker olmasaydı Han Se Ju'ya başka bi şey yüzünden düşmanlık besleseydi daha realistik olur gibi. Ve Han Se Ju'nun ailevi meseleleri biraz zorlama gibiydi keşke Bay Baek'in gerçek babası olup olmadığını öğrenseydik de konu bi yere varsaydı.
Evet dizide benim eleştirebileceğim kısımlar bunlar Sizin eksik gördüğünüz kısımlar nelerdi haydi yorumlara bakiim
Ve sevdiğim kısımlara gelirsem kesinlikle geçmişte işlenen konulardı dizi günümüzde geçmese direk geçmişte geçse bile aşırı sağlam olurdu diye düşünüyorum.  Özellikle son iki bölüm aşırı güzeldi ve 3ünün arasında aşk üçgeni saçmalığı olmaması güzel bir dostluk kurmaları her şeye rağmen birbirlerini sevmeleri ve birbirlerine güvenmeleri bence en iyi detaylardandı...
Diziyle ilgili diyebileceklerim bu kadardı sanırım... buraya kadar okuduysanız vakit ayırdığınız ve özen gösterdiğiniz için çok teşekkür ederim hepinize iyi ve sağlıklı  günler diliyorum....
Ve gitmeden birkaç foto daha 

Yorumlar

  1. Sevgili Mavi Sakuralar Diyarı aynı duyguları paylaşmışız çok güzel :) Sadece yazını bulmakta biraz zorlandım. Blog teman biraz karışık gözüküyor birkaç düzenleme yapmak istersin belki diye belirtmek istedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zahmet edip okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Severek takip ettiğim biriyle aynı duyguları paylaşmak çok güzel. Ve tabi ki önerilerinizi dikkate alacağım

      Sil

Yorum Gönder

Lütfen dilbilgisi kurallarına uyarak yorum yapalım :) Uygunsuz ifadeler kullanmaktan kaçınalım. Yayından alakasız yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar