Ağaç Ev Sohbetleri #39

Merhabalar,

Ağaç ev sohbetlerini uzun zamandır takip ediyordum ve hep yazsam mııı yazmasam mıı tereddütündeydim. Bugün ilk kez katılmaya  karar verdim...
Bu haftanın konusunu sevgili Hayalleri Yaşamak belirlemiş. Açıkçası çok hoşuma gitti. Lafı daha fazla uzatmadan başlayayım.


Sezgilerine göre mi karar verirsin yoksa mantığına göre mi karar verirsin?
Yeni biriyle tanıştığında onun hakkındaki izlenimlerine ne kadar güvenirsin?

Soru çok güzel ancak bi o kadar da genel olmuş. Bazı durumlarda sezgilerime bazı durumlarda mantığıma göre karar veririm. Mesela yeni insanlarla tanışmamda,günlük hayatta insanlarla yaşadıklarımda hep sezgilerimi takip ederim. Sezgilerime de güveniyorum. Çünkü nerdeyse hiçbir zaman insanlar hakkındaki önsezilerimde yanılmadım. Genelde sezgilerimi optimist bir süzgeçten geçirip öyle davranmaya çalışırım. İzlenimlerime ise ciddi manada güvenirim.Çünkü ilk izlenim uzun zamandır sosyolojik açılardan incelenen bir konu haliyle çok da önemli. Bir insanla ilk kez karşılaştığımda önyargı yapmamaya çalışarak onu incelemeye dikkat ederim. Tavırları,topluma karşı duruşu, kendisine karşı bakış açısı nasıl? En çok bunları incelemeye gayret ederim. Kısacası sezgilerim benim için insanlara karşı olan davranışlarımda etkilidir,önemlidir. Tabi mantığımla çelişmedikçe :)

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz ? Yorumlarda buluşalım. İlk sohbetimdi umarım beğenirsiniz ve fazla saçmalamamışımdır...
Sağlıklı günler dilerim

Yorumlar

  1. Çok güzel bir ilk sohbet olmuş. İnsanlar hakkındaki önsezilerinde yanılmamak çok iyi ben de öyle olmayı isterdim. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,evet gerçekten bazı zamanlarda çok yardımcı oldu

      Sil
  2. sezgiler ile süzerek tanımak iyi bir yöntem sanırım ancak tek başına yetmez gibi yeni birisini tanımak için. birazda kişinin iç dünyasındaki sezgilerini besleyen şeylerle de alakalı bu... tabi önyargıların önüne geçiyorsa daha da iyi. genellemek ne kadar doğru bilmiyorum ama çoğu kişi önyargı ile yaklaşır yeni bir kişiye. sanırım yargıları da iç dünyasında nasıl beslediği önemli. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Lütfen dilbilgisi kurallarına uyarak yorum yapalım :) Uygunsuz ifadeler kullanmaktan kaçınalım. Yayından alakasız yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar