Korkunç Bir Distopya! Damızlık Kızın Öyküsü - Kitap Yorumu,İncelemesi

Merhabalar,

Geçen bir yazımda bahsetmiştim. Yeni kitaba başladım,Damızlık Kızın Öyküsü'ne diye. Geçtiğimiz günlerde bitirdim. Şimdi de sizlere yorumumu sunmak istedim. 

Kitabı Afa Yayınları'ndan Sevinç-Özcan Kabakçıoğlu çevirisiyle okudum. Kitap 325 sayfa.Çeviri desem mi demesem mi emin değilim. Çünkü bazı kısımlarda en basit kalıplar bile yanlış çevrilmiş.Ancak buna rağmen yine de güzel bir kitaptı. Müsait olduğum ilk anda orijinal kitaba da göz atacağım.

Kitap kadınların erkeklerin boyunduruğu altında yaşadığı distopik bir gelecekte geçiyor. Kadınlar fahişeler,evlat edinilen kızlar,damızlık kızlar,teyzeler,eşler ve Marthalar olarak gruplandırılıyor. Teokratik,ırkçı,şovenist bir dünyada geçen bu öyküyü damızlık bir kız olan Offred'in anlatımıyla öğreniyoruz.
Damızlık kızların görevi gittikleri evlerdeki erkeklerden hamile kalıp o evdeki çift için çocuk doğurmak,teyzelerin görevi ise damızlık kızları eğitmek,Marthalar ise çalıştıkları evlerin bakımından ve düzeninden sorumludur. Kadınlar çalışmıyordur,özel mülkiyetleri yoktur. Dünya'nın nasıl bu hale geldiği ise hikayenin başkahramanı tarafından bölüm bölüm anlatılmaktadır.

Konuyu anlattıktan sonra kendi yorumuma gelecek olursak...
Kitap gerçekten güzeldi. Duygular mükemmel yansıtılmıştı. Yani o kızın hissettiklerini gerçek anlamda hissedebiliyordum. Kullanılan anlatım teknikleri de çok güzeldi. Sıkıcı bir kitap kesinlikle değildi. Olay kurgusu da iyiydi. Kızımız gittiği evde komutandan hamile kalmaya çalışırken komutanla evdekilerden gizli gizli yasak olmasına rağmen görüşmeye başlar. Daha sonra evdeki eşle anlaşıp gizli olarak evin muhafızından hamile kalmaya çalışır,daha sonra muhafızla kişisel bir ilişki kurar. Dizideki karakterlere çok değinilmese de çoğu karakter güzel anlatılmıştı. Baş karakterimiz Offred ise bana biraz korkak bir kızmış gibi geldi. Yani Nick veya Komutan ile yaşadıkları konusunda değil de kızını,Luke'u ve annesini merak etmesine rağmen hiç peşlerine düşmemesi beni gerçekten şaşırttı. Ben nolursa olsun isterse kendi canım pahasına bile olsa ailemin peşinde düşerdim. Ama maalesef kitabın sonundan dolayı Offred ; ailesini bulabildi mi,başına neler geldi bu tür soruların cevabı okuyucunun izlenimine bırakılmış. Bir diğer aklıma takılan detay ise Gleninki'nin örgütünden Offred'in hikayesi boyunca doğru dürüst bahsedilmemesiydi. Bunlar dışında gayet okunması zevkli bir kitaptı(distopya hariç) Aklımda kalan bazı noktalar var bunları da araştırdıkça öğrenmeyi ümit ediyorum. Kitap zaten kült bir eser. Film ve dizi uyarlaması yapılmış.

Ancak kitapta gizli olarak anlatılmak istenen çok güzel bir fikir var. O da kadınların sessiz kalmaması gerektiği. Düşünün işler öyle bir noktaya geliyor ki kadınların bütün hakları ellerinden alınıyor ve korkunç bir düzende yaşamaya zorlanıyor. Her ne kadar zor gibi gözükse de imkansız değil. O yüzden sadece kadınlar olarak değil tüm insanlık olarak hiçbir bireyin haklarının elinden alınmadığı/alınamayacağı bir dünya için var gücümüzle çalışıp bu dünyayı daha iyi bir yer haline getirmeye çalışalım.

Bir sonraki kitapta görüşmek üzere. Sanat dolu günler dilerim...

Yorumlar

  1. Teşekkür ederim,umarım hazır olunca severek okursunuz.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar. Blogunuzu yeni gördüm ve takibe aldım :) Ben de geçen gün bu kitabın dizisi ile ilgili bir yazı yazmıştım. Ne güzel bir tesadüf olmuş. Kitabı okumadım ama muhakkak güzeldir. Çünkü dizisi beni oldukça etkiledi, zaman zaman hep aklıma geliyor. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Gerçekten güzel bir tesadüf olmuş. Ben henüz dizisi ve filmini izleyemedim ancak ikisi de kitapla paralel,doğru bir uyarlama diye biliyorum. Dizinin ilk sezonu kitapla aynı ama devamı kitabın bittiği yerden bitiyor,bu şekilde biliyorum.

      Sil

Yorum Gönder

Lütfen dilbilgisi kurallarına uyarak yorum yapalım :) Uygunsuz ifadeler kullanmaktan kaçınalım. Yayından alakasız yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar