Toplanın! Joseon'u Kuruyoruz- Six Flying Dragons Dizi Yorumu/İncelemesi

Merhabalar,
Bu hafta yine güzel bir haftaydı. Yeni bir kitaba başladım(Damızlık Kızın Öyküsü,Margaret Atwood).ve son izlediğim diziyi bitirip uzun zaman sonra yine bir kdrama ile dönmüş bulunmaktayım:

Six Flying Dragons

Kanal:SBS
Bölüm Sayısı:50
Yapım Yılı:2015


Dizi,Goryeo'nun yıkılışı ve Joseon'un kuruluş dönemlerini anlatıyor.Aynı zamanda 2011 yapımı Tree With Deep Roots ile de bağlantılı. Tree With Deep Roots'un öncesini anlatıyor. Ve kurgusal baş karakterler ise ortak. Diziyi uzun zamandır izlemek istiyordum uzun olduğu için tereddütteydim ancak okuduğum bazı yorumlardan sonra ve dizinin castı ilgimi çektikten sonra izlemeye karar vermişim iyi ki de izlemişim. Dizi dediğim gibi Tree With Deep Roots'un öncesini anlatır şekilde ve baş karakterlerin bir kısmı ortak. Yani Tree With Deep Roots'taki bazı karakterlerin geçmişini de içinde barındıran bir dizi. Aynı zamanda Tree With Deep Roots kitaptan uyarlama. Haliyle Six Flying Dragons'taki kurgusal karakterler de öyle. Yani bu Tree Witg Deep Roots'u daha rahat anlamak için bu diziyi de izlemek lazım.Diziye geçersek dizimiz Joseon'un kurulmasında öncülük eden 3 ü kurgusal 3 ü tarihi olan 6 karakterin etrafında şekilleniyor. Kurgusal karakterler: Mo Hyool,Ddang Sae(Lee Bang Ji),Boon Yi.
Tarihi Karakterler: Yi Seong Gye (Joseon'un kurucusu Kral Taejo),Yi Bang Won(Joseon'un 3.kralı Kral Taejong) ve Sambong Jung Doe Jeon(Joseon'un tasarımcısı). Diziyle ilgili yorum yapmak pek istemiyorum aslında spoiler vermemek için. Ancak gerek müzikleri gerek karakterleri gerek hikayesi olsun mükemmel bir diziydi. 50 bölüm belki biraz uzun gelebilir ancak ilk 20 bölümü 1.5 günde bitirmiş olarak söylüyorum dizinin uzunluğunu fark etmiyorsunuz bile. Dizi zaten gerçek tarihle paralel. Çok farklı noktalardan mesaj vermeyi de başarmış. Duyguyu gerçekten hissettirmiş. Mesela sevdiğiniz karakterler ölünce üzülüyorsunuz(ben bi kısmında ağladım hatta),onların fedakarlıklarını ve ihanetlerini siz de hissediyorsunuz,olaylar beklediğiniz gibi gitmeyince sinirleniyorsunuz. Aynı zamanda siyasetin,savaşın,taht kavgalarının ne kadar acımasız olduğunu da çok güzel bir şekilde anlatıyor. Ve karakterler üzerinden bunu vurguluyor. Savaşın ailelerin ayrılmasına,sevenlerin ayrılmasına,en yakınların bile düşman olmasına,masum insanların ve çocukların canının yanmasına sebep olması gibi çok belirgin olaylar var. Dizideki her şey tam kararındaydı. Aksiyon sahneleri mükemmeldi,dram sahneleri,diyaloglar her şey mükemmeldi. Zaten Koreliler tarihi dizilerde atmosferi çok güzel yansıtıyor,en azından ben böyle düşünüyorum.Mesela sadece saray entrikaları,taht kavgaları değil de aynı zamanda halkla ilgili meselelerin yansıtılması da çok güzel. Özgürlükten sevgiye,eğitime kadar birçok konuya değinilmişti. Yani tam anlamıyla bir tarih dizisi.

 Diziyle ilgili şu şöyleydi bu böyleydi diyip her şeyi incelemeyi planlıyordum ancak yazmaya başlayınca vazgeçtim. İnsanları uzun uzun her şey eleştirip de önyargı oluşturmak istemedim. Ki bunu doğru da bulmuyorum açıkçası. İzlemeden önce fikirlerimle sizleri etkilemek istemiyorum. Ama mutlaka izleyin. Olur mu :) Özellikle Lee Bang Ji ve Gil Tae Mi, Mo Hyool ve Gil Seon Mi arasındaki dövüş sahnelerine bakmanızı tavsiye ederim. Dizinin devamını anlatır nitelikte olan Tree With Deep Roots'u da en kısa zamanda okuyup sizlerle paylaşmayı diliyorum.
O zamana dek görüşmek üzere...

Yorumlar

  1. Bölüm sayısından korkanlardanım ben de ama bu yorumdan sonra daha bir izleme hevesi geldi. İzlemeyi düşündüğüm birkaç dizi daha var, onlar da biterse buna başlamayı niyet ettim bakalım :))) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel o zaman,umarım beğenirsin. İzleyecek ,eğlenecek çok fazla dizi var :)

      Sil
  2. yaaa koreliler bu joseon dönemini ne çok seviyolar de mi yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevmekten değil mecburlar joseon ve goryeo dönemlerinden başka bilinen bir tarihleri yok ee haliyle tarihi dizi çekeceklerse joseon yada goryeo da geçecek hikaye değil mi?

      Sil
  3. uzun diye başlamamıştım ama şimdi başlama zamanı geldi sanırımm :)

    YanıtlaSil
  4. Abartmiyorum hayatimda izlediğim en iyi 3 dizi arasina girer diziyi baştan sona 2 kere sarmadan izledim 3.yü de belli bi zaman sonra izlerim bölümlerin çokluğundan korkmayın dizi gerçekten akıcı ölmeden izlenmesi gereken dizilerden...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Lütfen dilbilgisi kurallarına uyarak yorum yapalım :) Uygunsuz ifadeler kullanmaktan kaçınalım. Yayından alakasız yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar