Ağaç Ev Sohbetleri #42

Merhabalar
Ağaç Ev Sohbetleri'nin 42. haftasındayız. Bu haftanın konusunu ben belirledim. Bana bu fırsatı sunan Kayıp Fısıltı'ya teşekkür ederim.
Hemen konuyu veriyorum:

Eğer bir zaman makinen olsaydı ve istediğin zamana gidebilseydin neyi değiştirirdin? İyi veya kötü sonuçlar doğurabileceğini bile bile yapabilir miydin?



Kaç hakkınızın olması önemli değil. Açıkçası ben bir şey değiştirir miydim emin değilim. İlk başta kendi hayatımla ilgili düşünsem de genel olarak baktığımızda çok seçenek var. Mesela savaşlar,büyük silahların icadı,salgınlar,hastalıklar,katliamlar vs. Düşününce aslında dünyayı kurtarabilirmişiz gibi değil mi? Mesela 2019 yılı Wuhan'a gidip corona salgınını engellediğinizi düşünün. Tebrikler dünyayı kurtardınız! Veya 2.dünya savaşına engel olup milyonlarca insanı kurtardınız. Yine tebrikler ! Ya da bu kadar büyük bir şeyi değil de kendiniz için önemli bir insanın ölümüne engel oldunuz. Çok mantıklı değil mi ?
Ama bir şeyi unuttunuz:
Dünyanın dengesini. Evet maalesef dünyanın dengesi var. Kötülüklere karşı iyiliklerin de olmasını sağlayan bir denge. Şöyle düşünün hiç savaş görmemiş bir dünya nasıl olurdu acaba? Hiç savaş görmemiş insanlar birbirine daha acımasız davranır mıydı? Ya da coronaya engel oldunuz diyelim dünya daha da hızlı kirlenmez miydi,insanlar temizliği ve hijyeni daha fazla ihmal etmez miydi? Düşününce çok fazla çelişki çıkıyor elbette. Aslında iyi olarak düşündüğümüz birçok şey zamanla felakete dönüşebilir. Veya tam tersi yanlış olduğunu düşündüğümüz bir eylem buna rağmen iyi sonuçlar meydana getirebilir. Açıkçası ben dengeyi bozmak istemezdim. O yüzden sadece seyahat ederdim. Belki de bu tür şeyler için fazla cesur değilim bilmiyorum. Ancak belki de tarihten ders almak her zaman daha iyidir diye düşünüyorum.
Sizin cevaplarınızı da bekliyorum. Yoruma yazabilirsiniz.
İyi günler...

Yorumlar

  1. heeey bunu okumaya gelcam yineeee, akşam yazarım ben de, konuyu senin bulmana çok sevindim çok mutlu olduuum :)

    YanıtlaSil
  2. merhaba takipteyim eğer iadei ziyaret arzu ederseniz https://duvartakvimi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler. Bence de insan her şeyi kaldıramıyor maalesef :/

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir konu seçmişsin!!! BAYILDIM! :) Hemen yazacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürlerrr. Okumak için sabırsızlanıyorum:)

      Sil
  5. ne güzel bir konu bulmuşsun. haklısın daaaa, dünyanın dengesini bozmamak lazım. ya evet ne olursa olsun mutlu olmalıyız ve bol yolculuk ve bol bol doğaya çıkmalı bencesi deee :) yazdım ben de şimdii. konu için teşekkürleer :)

    YanıtlaSil
  6. Güzel konu. Tek hakkım var sanmıştım, şarjı bitene kadar kullanabiliyormuşuz makinayı:))

    YanıtlaSil
  7. Bu okuduğum ilk yazın ve konuya da kalemine de bayıldım :)
    Elimizde olsa herşeyi değiştirmeye kalkardık sonucunu düşünmeden. Yazdıkların gerçekten mantıklı. Dengesizliğin bile bir dengesi var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ben de sizi yeni keşfettim açıkçası. :)

      Sil
  8. Gerçekten çok iyi bir konu hemen insanın aklına kötü bir şeyleri değiştirmek geliyorum. Ama dediğin gibi o dengeyi bozarsak daha kötü sonuçlara neden olursak.. O yüzden galiba en güzeli gezmek.. 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle biraz da büyük resme bakmak lazım :)

      Sil
  9. Çok güzel bir konu. Belki ben de yazarım. Bazen filmlerde işleniyor bu konu: Geçmişte yapılan ufak değişiklikler gelecekte daha büyük problemlere sebep oluyor bu filmlerde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarsanız okurum mutlaka. Evet "paradoks" denilen bu mesele sıklıkla işleniyor sanat dünyasında

      Sil
  10. "Mesela 2019 yılı Wuhan'a gidip corona salgınını engellediğinizi düşünün. Tebrikler dünyayı kurtardınız!" düşünmedim değil... Yani bunu değiştirerek neye sebep olurdum bilmiyorum ama çok sevap işlerdim gibi geldi... İşin şakası bi yana ben bir şeyleri değiştirmenin büyük risk olduğuna inanıyorum ve çok sevdiğim bir zamana tanıklık etmeye gitmek isterdim. Asr-ı Saadet olur.. Osmanlı zamanları olur.. Ama Nazan Bekiroğlu'nun da dediği gibi eski zaman insanı olarak değil şimdiki fikirlerim ve tecrübelerimle gitmek isterdim. Yoksa neyi bulduğunu -kaybettiğini anlayamaz insan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle,emin olmadan enine boyuna düşünmeden bir şeyleri değiştirmek ciddi bir risk

      Sil

Yorum Gönder

Lütfen dilbilgisi kurallarına uyarak yorum yapalım :) Uygunsuz ifadeler kullanmaktan kaçınalım. Yayından alakasız yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar