Biraz Klişe Biraz Orijinal: Lola ve Komşu Çocuk Kitap Yorumu

Selam,
Yaz Boyu Edebiyat Etkinliğimiz tam gaz devam ediyor canlar. Bu kitabı da Gençlik/Genç Yetişkin Temalı Bir Kitap kategorisine dahil ediyorum. Etkinliğin detaylarına ve diğer arkadaşlarımıın birbirinden güzel yazılarına şuradan ulaşabilirsiniz. Ayrıca hala da katılabilirsiniz :)))

Kitaptan bahsedecek olursak;
İsim: Lola ve Komşu Çocuk 
Orijinal İsim: Lola and The Boy Next Door
Yazar: Stephanie Perkins
Yayınevi: Yabancı 
Çevirmen: Aslı Tümerkan

Bu arada kitap ve yazarın diğer kitapları sanki bir üçlemeymiş gibi gözüküyor. Ancak öyle değil. İlk çıkan kitap Anna ve Fransız Öpücüğü'ndeki(Paris'te Aşk diye de bulabilirsiniz) çiftimizi Lola ve Komşu Çocuk kitabında da birazcık görüyoruz ancak o kitabı okumamış olmanız bu kitabı anlamanızı zorlaştırmıyor. Aynı şey Isla ve Mutlu Son için de geçerli. Ben ilk bu kitapla başladım. Gayet de güzeldi.
Aslında gençlik ve aşk temalı yeni nesil kitapları çok okumuyorum ancak son dönemlerde okumaya karar verdim. Ve açıkçası sevdim,önyargım kırılmış oldu(Haramdan Sakın ve 4N1K serilerinin sonucunda oluşan önyargım)

"Yazar hem gençlik yıllarının zorluğunu hem de mikemmel bir aşk hikayesini eğlenceli bir dille anlatmış." - Ivır Zıvır Reviews


Kitabın Özeti:

Lola,gençliğinin baharında klasik bir Amerikan ergenidir. Ama tabi ki farklı özellikleri vardır çünkü o esas kız. Sevgilisi bir bad boy'dur. Ailesinin onaylamadığı bir tiptir haliyle. Ancak durduk yere kızın ilk aşkı kıskanç bir ikizi olan çocuk ve ailesi aynı mahalleye bilmem kaçıncı kez geri döner. Kızımızın kafası karışır. İkisi de yakışıklı. İkisi de kendi alanında cool. Hangi birini seçsem diye düşünürken ruhu ona ikisini de dene tarafını seç diyor ama tabi kızımız yanlış anlayıp ikisini de aynı anda deniyor. Sonrası olaylar olaylar ve yazarın durduk yere Alexander Graham Bell ile uğraşması.
Sonuç: Okunur mu okunur. Başladığınız gibi biter. Çerezlik kitap.





Dikkat! Yazının bundan sonraki kısmı spoiler içermektedir.


Hakikaten de böyle bir yorumun yapılabileceği bir kitaptı. Yani hakkını verelim öncelikle. Okurken sırıttığım kısımlar da oldu bunu yazmasanız olmazdı zaten dediğim yerler de. Güzel kitaptı velhasılı kelam. Ama okumasanız da çok bir şey kaybedeceğiniz bir kitap değildi. Kitapla ilgili en çok sevdiğim şey Anna ve Fransız Öpücüğü kitabındaki çiftti. O yüzden şimdi gidip onların hikayesini okuyacağım. Bir de Lindsey gerçekten ben. Yazar bildiğin beni yazmış. Umarım 4. Bir kitap çıkar o da Lindsey ve Charlie hakkında olur diyelim,bekleyelim.


Evet kitap türleri arası ayrımcılık yapıp bu yazıyı kısa tuttum :))

Bir sonraki yazıya görüşürüz canlar


"Belki bazı insanlar kostüm giymenin gerçek kimliğini saklamaya çalıştığın anlamına geldiğini düşünür ama bence bir kostüm, sıradan kıyafetlerin olabileceğinden çok daha gerçekçi.Giyen kişi hakkında bilgi veriyor."

"Sonra o yaz, sen bana kendimi kabullenmeyi öğrettin. Diğer insanların neler dediğini önemsememeyi."

"Kendimi bildim bileli ayla konuşuyorum. Ondan tavsiye isterim. Soluk ışıltısı, kraterli yüzeyi, büyümesi ve küçülmesinde derin bir spiritüellik var. Her akşam yeni bir elbise giyiyor ama aynı zamanda her zaman kendi oluyor."

Yorumlar

  1. Bir ara bu kitabı okumayı çok istiyordum ama sonra neden bilmem hevesim kaçtı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence boş vaktinde okuyabilirsin. Ben bu tarz hızlı okunabilen kitapları okumaya ara verip tekrar döndüğümde okuyorum güzel oluyor öyle :)

      Sil
  2. Ne kadar güzel anlatmışsın:)
    Okumak istediğim kitaplar listesinde bu kitap^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy teşekkür ederim.Bana biraz geçiştirmişim gibi gelmişti:) Oku bence de iyi kitap

      Sil
  3. Evet bende de öyle oluyor bazen. Bir de öncesinde okuduğum kitaplar da etkili oluyor. Konusu ve anlatım şekli güzel olmadığı sürece hikaye beni de sarmıyor maalesef :(

    YanıtlaSil
  4. Gençlik ve aşk teması okumak istersem aklımda bulunsun :)

    YanıtlaSil
  5. yani tam yazlık kitap diyosun peki olabilir. ya bunun da filmi hoştuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun da filmini izlemedim maalesef ama bakıcam bi :)

      Sil
  6. Aynen ben de bu seriyi okudum. Çoğu kişi kitap sıralamasında takılmış. Herkes Lola'dan başlamış. :) Ama böyle hadi ne okusam denilecek zamanlarda okunabilir bir kitap. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Lütfen dilbilgisi kurallarına uyarak yorum yapalım :) Uygunsuz ifadeler kullanmaktan kaçınalım. Yayından alakasız yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar