İzleyin, İzlettirin - The House on The Slope Dizi Yorumu,İncelemesi

Merhabaalar,
Mimler,etkinlikler,sohbetler derken bitirip de yazmaya üşendiğim bir dizi ile geri geldim.

Dizinin Künyesi;
Kanji: 坂の途中の家
Romaji:Saka no Tochu no Ie
İngilizce:The House on The Slope
Türkçe:Tepedeki Ev
Bölüm Sayısı/Süresi: 6/50"
Yapım Yılı:2019
Yayıncı:WOWOW
Dil:Japonca 
Ülke:Japonya

Not: Dizi Mitsuyo Kakuta'nın "Saka no Tochu no Ie" isimli romanından uyarlamadır(Ocak,2016,Asahi Shimbun Yayınları)

Evet dizinin ismi ilk başta sanki korku/gerilim filmi ismi gibi ve haksız da değil dizinin kilit olayı korkunç bir olay. Dizinin en dikkat çekici detayı ise herhangi bir fiziksel şiddet veya küfür/argo içeren sahne olmadan kadınların sadece psikolojik ve sözlü olarak bile nelere maruz kaldığını çok güzel anlatmalarıydı.Neyse konusuna özete bir de naçizane yorumuma geçelim uzatmadan

Dizinin Konusu;
Mizuho Ando 8 aylık öz çocuğunun ölümünden sorumlu tutulmaktadır. Evli ve 3 yaşında bir çocuğu olan Yamazaki Risako ise ev hanımıdır ancak mahkemeden gelen bildiri ile bu davaya yardımcı olarak çağrılır. Risako, sanıkla ve davalarla ilgili şeyler öğrendikçe sanıkla kendisinin ne kadar benzediğini fark eder. Tabi aynı şey diğer dava görevlileri için de geçerlidir. Kısaca dizi evlilikler,çalışan anneler,ev işini ve çocuk bakımını kim yapmalı sorunsalı,kadınların toplumdaki yeri gibi birçok konuda farklı karakterler aracılığıyla bi nevi bizlere mesaj gönderiyor.

Yorumum spoiler içerebilir diziyi izlemeyenler için sinir krizi sebebi olabilir :)

Yorumum;
Evet konuda da belirtmeye çalıştığım gibi dizi sadece 6 bölümle çok farklı kadınların hayatlarını, yaşadıklarını,zorluklarını ve çevrenin onlara bakışını çok güzel bir şekilde anlatıyor. Açıkçası Japonya gibi cinsiyet ayrımcılığının çok ciddi boyutlara ulaşabildiği bir ülkeden böyle bir dizi izlemek çok hoş hissettirdi.Dizinin hikayesi temel olarak 4 kadına ve 1 erkeğe değiniyor. Tabi onların eşleri de var olayın içinde. Risako evli bir çocuğu vardır. Davaya yardımcı yargıç olarak çağırılır. Yavaş yavaş sanıkla benzerliklerini keşfeder ve kendi geçmişini hatırlamaya başlar. Mizuho Ando ise kendi daha 8 aylık küçücük kızını banyoda boğulmasına sebep olmuştur. Ancak olayın nasıl gerçekleştiğini hatırlayamamaktadır. Mutsumi Haga,evli bir kadındır ve o da davanın asıl görevlilerindendir. Genelde çevresi onun kariyeri için çocuk yapmadığını zannetse de eşi de kendisi de çok istediği halde çocukları olmamaktadır. Çocuğu olanlara özenmektedir.Mizuho'nun cezasını hakkettiğini düşünmektedir. Böylesine güzel bir varlığa sahip olan biri nasıl böyle bir şey yapabilir diye düşünmektedir. Asako Matsushita,hem evlidir hem çocuğu vardır hem de başarılı bir kariyeri. Ancak çocuk bakımı konusunda eşiyle bi türlü anlaşamamaktadır. Çünkü ikisi de çalışıyordur. Ama buna rağmen hem işini hem de çocuğunu bırakmıyordur. Kazuki Yamada;evlidir,çocuğu vardır. Eşi çok nezih bir aileden geldiği için kocasını beğenmemektedir. Kazuki bu nedenle yavaş yavaş karısından uzaklaşır ve iş arkadaşlarından biriyle yakınlaşmaya başlar.

Evet dizideki ana karakterlerin hikayeleri böyle. Aslında her karaktere uzun uzun yazmıştım ancak fazla uzun geldiği için kısalttım(baya bi kısalttım:)). Umarım açıklayıcı olmuştur. Hikayede sadece 5 karakter varsa da aslında çok farklı noktalara değiniyor. Örneğin Risako'nun annesiyle ilişkisi,Kazuki'nin eşinin neden böyle davranması,Mizuho Ando 'nun nasıl böyle vahşi bir suça bulaştığını ciddi olarak merak  ediyorsunuz. Dizi işleyiş olarak fazlasıyla realist. Ailesine kendisini beğendirmeye çalışan büyüyemeyen çocuklar, çocuklarının maddi olarak mutlu olmasını önemseyip gerçek huzurunu önemsemeyen ebeveynler...

Dizi her konuya değindi. Ve bence duygusaldı. Dizinin müzikleri de kendisi gibi orijinaldi. Kore ve Japon dizilerinden alışık olduğumuz şekilde çok fazla sözlü background yoktu. Nerdeyse hepsi enstrümentaldi. Ki sahnenin duygusallığını daha da arttıran bir etkendi. Dizinin çekimleri fazla karanlık değildi. Dizide kullanılan görsel efektler,montajlar ayrıca etkiliydi.

Puanım 1984728473984/10 


Yorumlar

  1. hımmm peki aklımda olsuun :) ingilizceden çevircen o zaman de miiii :)

    YanıtlaSil
  2. iyi geceleer geçerken uğradııım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi geceler,akşamlar,günler... gece gece görünce sevindim ben de :)))))

      Sil
  3. Tam da izleyecek bir şeyler ararken.. Merak ettim, Kore dizisi izlemeyeli çok oldu :)) Bu arada son yazımda seni mimledim. Umarım yazarsın ve okurumm *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vuhuuuuv o zaman izleyince sen de yaz bi şeyler olur mu? Mimi de hemen okuyorum ilk kez mimlendim çok duygusalım şu an teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Aayyy ilk kez miii? O onura BEN erişmiş olmakla büyük keyifliyim şuan. *-*

      Sil
  4. heey kübranur mimlememiş olsaydı ben mimlicektim zaten senii. yaptım ben deee :) mimlerim ben seni bundan sonra görersiiiin :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Lütfen dilbilgisi kurallarına uyarak yorum yapalım :) Uygunsuz ifadeler kullanmaktan kaçınalım. Yayından alakasız yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar