Maskenizi Takın ! Yeni mi Normal Biz Zaten Anormal/Coronormal Mim

Merhabaaa,
Biliyorsunuz dünya genelinde olduğu gibi Türkiye de normalleşme sürecine girmeye başladı. Ama açıkçası bu benim için geçerli değil. Mart ayının 2.haftasından beri evdeyim ve geçen haftaya kadar hiç dışarı çıkmamıştım. Umarım bu süreci dünya olarak sağ salim atlatır koronaya karşı kazandığımız bu bilinçle yolumuza devam ederiz.
 Bu kadar ciddi bir yazıdan sonra mime geçeyim :) 


Nursedacık çok güzel bir mim başlatmış.Kübra Nur da yazıp beni mimlemiş. İyi ki de mimlemiş haberim olmuş oldu. Ben de bu yazıyı görenleri mimliyorum. İsteyen cevap verebilir,verirse çok sevinirim. Ayrıca diğer arkadaşlarımız da çok güzel şeyler yazmış onları da okumayı ihmal etmeyin.

Sorular;

1.Korona sürecinde vaktinizi ne ile geçirdiniz?
2.Yeni normal sizin için ne ifade ediyor?
3.Kendinizle ilgili anormal bulduğunuz bir şey var mı?
4.Gezmelere başlanmalı mı,ilk nereye gitmek istersiniz?
5.Gerçekten normale tamamen dönebilecek miyiz?

1.Korona sürecinde vaktinizi ne ile geçirdiniz?
Açıkçası öğrenciyim haliyle ders çalışırım az da olsa kitap okur,dizi/film izler öyle geçiririm diyordum. Ancak hiç ders çalışamadım. Ama hiç değilse diğerlerini pek aksatmadım. Bunları yapmadığım öylesine boş boş oturduğum zaman zarfı da var. Bu kısımdan pişmanım sadece. Dediğim gibi hiç dışarı çıkamadım. Çünkü çıkmamı gerektirecek bir durum söz konusu değildi.

2.Yeni normal sizin için ne ifade ediyor?
Gımmm. Emin değilim. Ancak şu olabilir: Bi yandan koronadan psikolojik olarak aşırı etkilenmiş dikkatlı kitle ve koronayı hiç sallamayan farkına varmayan dikkatsiz bir kitle mevcut,malum. Yani bunun da yansıması olacağını düşünüyorum topluma. Ciddi bir süre hala virüs varmış gibi davranacağız büyük ihtimalle,öyle de olmamız lazım gerçi. Onun dışında yeni normal benim için okul,tekrardan yüz yüze sosyal hayat gibi şeylere dönüşü ifade ediyor.
3.Kendinizle ilgili anormal bulduğunuz bir şey var mı?
Bu da biraz üzerine düşündürecek bir soru. Ama şu anki düşüncemle şunu söyleyebilirim geçici olarak belli bir eyleme sürekli  yönelmem anormal geliyor. Mesela normalde o kadar sık kitap okuyamam ama bazen birkaç gün boyunca vakit olmasa bile sürekli kitap okurum,bi şeyler izlerim,başka şeylerle uğraşırım. Yani düzenli bir düzenimin olmaması beni rahatsız ediyor diyebilirim.  Bir de kendimi 2 evreyi sürekli yaşarken bulduğum zamanlar da oluyor. Ya çok hareketli ya çok depresif olmam şeklinde. Biraz bipolar bozukluk gibi ama o derece ileri seviye değil.Bana göre en anormal özelliklerim bunlar.
4.Gezmelere başlanmalı mı,ilk nereye gitmek istersiniz?
Bence hiiiiiç gerek yok. Yani kendi zevklerimiz,yaşantılarımız için başkalarının canını riske atmayı hoş bulmuyorum. Zaten misafirlikleri çok sevmem. Turistik yerleri gezmeyi severim ama umarım onlar da ciddi bir kontrolle sürdürülür. Çünkü bu konuda bir dikkatsizlik büyük bir ikinci dalgaya yol açabilir. Yani düzgün normallleşmek lazım bu konuda diye düşünüyorum.
5.Gerçekten normale tamamen dönebilecek miyiz?
Açıkçası evet diye düşünüyorum. Tabi ilk başlarda önceden belirttiğim gibi psikolojik açıdan birkaç yıl hala virüs var gibi davranacağız. Ama sonuçta insanoğlu bu kolay kolay akıllanmaz,tarih tekerrür eder ve tekrar büyük bir kısmımız eski haline döner diye düşünüyorum. Sokaklardan,işyerlerinden dezenfektanlar kaldırılır; kolonyalar yine tekrardan bayramdan bayrama kullanılmaya başlanır diye düşünüyorum. Çinde de o hayvan pazarları resmi olarak kapalı olsa bi şekilde el altından işler devam eder büyük ihtimalle. Kısaca virüsü unutmayız ama ciddi şekilde normalleşiriz uzun vadede. Sağlıklı bir şekilde normalleşmeyi temenni ediyorum

Bir mimin daha sonuna geldik sevgili okur °~° 
Kendinize iyi bakın,elinizi bol bol yıkamaya devam edin. Bu mimle ilgili yazdıysanız yorumda belirtin uğramaya çalışırım. 

Sağlıklı günler dilerim

Yorumlar

  1. Yaşasııın yazmışsııın *-* çok da güzel yazmışsın. Ciddi takılmışsın sen. Sevdim. Şu cümlene aşırı katılıyorum; "Yani kendi zevklerimiz,yaşantılarımız için başkalarının canını riske atmayı hoş bulmuyorum"
    Biraz daha sabır, çok dayandık ve yolun sonunda vazgeçmeyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın okumuşsun :))) çok teşekkür ederim sözlerin için. Bence de öyle yapmalıyız. Emin olana kadar tedbiri elden bırakmamak lazım.

      Sil
  2. Düzenli bir düzene sahip olmamak beni de çok rahatsız eder ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahrolsun düzenli insanlar yaşasın tam bağımsız düzensizler

      Sil
  3. Evet benim de ailem çalışmak zorunda bu süreçte ve gerçekten insan diken üstünde oluyor. Umarım kayıplarımız hızla azalır ve son bulur

    YanıtlaSil
  4. Here in Poland we deal quite good with it and I feel rather safe. I have learnt how to wash my hands properly and I think I will do it all my life because it can be useful even without the pandemy. That's good to have clean hands...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. You're right. We have to learn how could we stay away from illnesses. Also thanks for reading this and leaving a comment :)

      Sil
  5. artık ders çalış madeeeem :) ay o zaman hepimiz bipolarız beeeee normalsin yaniiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 haftadır çalışcam çalışcam diyorum bi türlü başına oturamıyorum maalesef. Ama motivasyon için ders çalışma günlükleri tarzı bir şey oluşturmayı düşünüyorum. Şu anlık sadece kafada var fikri belki sosyal medyada yaparım sadece bloga taşımam bilmiyorum:)

      Sil
  6. günlük, saatlik planlar yap yaa ve hep aynı saatlerde çalış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah deneyeceğim inşallah ya ben ne güzel çalışıyordum ramazan bitti motivasyonum bitti resmen.

      Sil

Yorum Gönder

Lütfen dilbilgisi kurallarına uyarak yorum yapalım :) Uygunsuz ifadeler kullanmaktan kaçınalım. Yayından alakasız yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar