Dr. Lecter'ın Evrenine Hoşgeldiniz- Kızıl Ejder Kitap Yorumu/İncelemesi

Merhabalar,
Öncelikle bu haftanın yazısını geciktirdiğim için kusura bakmayın. Çok okudum ama yazı aşamasına bir türlü geçemedim :( 

Nihayet yazabilecek hale geldim. O yüzden klişe bir şekilde daha fazla uzatmadan yazıya geçelim(bunun yerine daha düzgün dilime dolanmayacak bir cümle bulmam lazım)

Yaz Boyu Edebiyat Etkinliği - #1 Filme Uyarlanmış Bir Kitap


Etkinlikle ilgili bilgi almak ve diğer arkadaşlarımızın yazdığı yazıları okumak için buraya bakabilirsiniz

Kitabımız Hannibal Lecter serisinin basım yılına göre ilk kitabı. Basım yılına göre diyorum çünkü seri bittiğinde yazar bir de Hannibal'ın kendisini anlattığı seriden öncelerde geçen bir kitap yayınlamış. Ben de Hannibal'ı önce hayal edip daha sonra öğrenmek istediğim için seriye basım yılı kronolojisiyle başladım. 


Kitabın Künyesi;
Kitap:Kızıl Ejder
Orijinal İsmi: Red Dragon
Yazar: Thomas Harris
Çevirmen:Belkıs Çorakçı
Basım: 2.Baskı(2002)
Yayınevi: Altın Kitaplar


Kitabın Özeti

Kitabımız diziler ve filmlere defalarca kez uyarlanan psikolojik gerilim türünün efsanevi kurgu karakterlerinden Hannibal Lecter'ın FBI polisi Will Graham tarafından yakalanışından birkaç yıl sonrasında geçmektedir. Will yaşadığı olaylar sonucu FBI'dan ayrılmış, Molly ile tanışıp evlenmiş ve artık sessiz sakin bir hayat sürmektedir. Ancak bir gün FBI'dan eski bir arkadaşı olan Jack Crawford onu görmeye gelir. Birbirine çok benzer 2 cinayet işlenmiştir. Çocuklu aileler vahşice öldürülmektedir. Ancak Crawford bu olayın üstesinden sadece Graham'ın gelebileceğini düşünür ve ondan yardım istemeye gider. Graham tereddüt etse de kabul eder. Ve kitap insanı bir girdap gibi içine çekmeye başlar :)

Yazının bundan sonraki kısmı kitabı okumamış olanlar için spoiler içermektedir.


Kitap kesinlikle muhteşemdi. Aynı anda çok fazla seri kitaba başladığımı düşünsem de yine de değdi diye düşünüyorum. Yazar temel karakterleri çok güzel anlatmış,psikolojilerini ve geçmişlerini çok güzel açıklamış. Katili kitabın sonunda ortaya çıkarmak yerine katilin hikayesini de direk bizle paylaşması ayrıca güzel bir ayrıntı. Ve çoğu polisiye kitapta seri katillerle ilgili olan "çocukluk travması" ögesi yine var. Yani küçük bir çocuğun vahşi bir canavara dönüşme süreci anlatılmış. Yani karakter ve olay  incelemeleri bakımından çok güzel bir kitaptı. Özellikle delillerin araştırmaları ile ilgili detaylar büyük bir özenle hazırlanmış bunu gayet rahatla görebiliyorsunuz. Bir de kitabın geçtiği dönem Amerika'sındaki polislerin arasındaki mücadele gibi dönem detaylarına da ara ara değinilmiş.

Kitapla ilgili hayal kırıklıklarım da var elbet. Özellikle keşke Will'in Hannibal'dan çookk önceki geçmişine de değinilseydi bunu çok isterdim. Serinin devamında yine Will olur mu olursa onunla ilgili daha fazla ayrıntı verilir mi diye ümitlenmiştim ancak baş karakterimiz değişiyormuş :( Ama TV dizisinde Will'in olması beni mutlu etti.
Umarım serinin devamı da tatmin edici olur

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere :)

Not: Etkinlikle ilgili gözden kaçırdığım katılımcılar veya eklemediğim yazılar varsa bana yorum kısmından veya profilimdeki e-mail kısmından söylerseniz hemen ekleyip düzeltebilirim :)

Yorumlar

  1. Benim listemdeki kitaplardan birisi. Polisiye bayılırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evettt,polisiyenin yeri bende çok ayrıdır. İlk fırsatta oku bence

      Sil
  2. Dizisi konusunda ben de tereddütteyim belki diğer kitapların gidişatına göre başlarım :) Teşekkür ederim yorumun için

    YanıtlaSil
  3. ya filmleri izledim de kitapları okumadım ama çok iyi diyosun madem aklımda olsun :) çevirmeni de iyiymiş ayrıcaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmleri yine seriyi bitirdikten sonra izlemek istiyorum :)) aynen çevirmenini seviyorum ben de

      Sil
  4. ayrıcaa, gerilim, seri katil, suç ve polisiye romanlara bayılırııım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Of of bir de bana sor en çok okuduğum tür sanırım.

      Sil

Yorum Gönder

Lütfen dilbilgisi kurallarına uyarak yorum yapalım :) Uygunsuz ifadeler kullanmaktan kaçınalım. Yayından alakasız yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar