Daha Az Büyü Daha Fazla Cesaret: Atuan Mezarları Kitap Yorumu

Tekrardan hoşgeldiniz canlar,
Öncelikle üzülerek belirtiyorum ki internet sorunum olduğu için doğru dürüst blogla ilgilenemedim yaklaşık 2 haftadır. Şu an sorunum kalmadı allahtan tekrardan tam gaz devam edebiliriz :))
Tabi bu sürede boş durmadım durmadan okudum bi yandan da önceden indirdiklerimden izledim. Şu yazıda edebiyat etkinliği için okuduğum Yerdeniz serisinin ilk kitabı olan Yerdeniz Büyücüsü'nden bahsetmiştim. Şimdi de aynı serinin devam kitabını okudum.

Kitabın Künyesi;
İsim: Atuan Mezarları
Orijinal İsmi : Tombs of Atuan
Yazar: Ursula K. LeGuin
Çevirmen: Çiğdem Erkal İpek
Yayınevi : Metis Yayınları


Kitabın Konusu:
İlk kitapta Ged a.k.a. Çevik Atmaca ile başladığımız fantastik maceramız Tenhar a.k.a. Arha adlı genç kızla devam ediyor. Arha İç Deniz adalarından çok uzakta ilk kitapta adı geçen Karg isimli krallıkta dünyaya gelmiş birtakım fantastik sebeplerden Karanlık Güçlerin Rahibesi(Tek Rahibe) olarak doğmuş,yetiştirilmiş ve yaşamaktadır. Ancak yaşadığı Mahal Ged'in yaşadığı diyardan çoook farklıdır. Çünkü burda insanlar karanlık güçlerle savaşmak yerine onlara tapınmayı seçmiş,büyüyü ve büyücülüğü yasaklamış bir nevi kendilerini diğer çevrelerden soyutlamışlardır. Dediğimiz gibi Arha güce sahip birisidir. Ancak bir gün Arha Atuan Mezarlarının labirentlerine bakarken orada bir büyücü görür. Hayatı ve seçimleri tamamen değişmeye başlamıştır. Büyücüyü yapması gerektiği gibi ölümle cezalandıracak mıdır yoksa özgürlüğü seçip büyücüyle beraber ülkesini terk mi edecektir?

Dikkat! Yazının buradan sonraki kısmı spoiler içermektedir.


Yorumum:
Öncelikle kitap çok güzeldi. Hatta ilk birkaç bölümü okuduktan sonra fazlasıyla akıcıydı ve ilk kitaptan daha hızlı bitirdiğimi fark ettim. İlk başta Ged nerde diye düşünürken Tenharcığımızın hikayesi de baya güzel sardı. Tabi hikayenin ortasında Ged'in de dahil olması olayı daha da güzel kıldı. Yani ilk kitabı okumak seriye başlamak konusunda tereddütünüz varsa bile sırf bu kitabı okumak için bile bence ilk kitabı okuyabilirsiniz :) Yorun yapmak için aklımda çok fazla cümle vardı hatta kitabın özetini de uzuuun uzuun yazmıştım sonra daldan dala atladığımı fark edip sildim. İlk kitap kadar başarılıydı hatta daha fazla. Ve yazarı şu iki kısımda tebrik etmek istiyorum. Hem bu kadar orijinal bir seri çıkarıp şu an devasa kitleleri olan serilere ilham kaynağı olacak kadar güzel bir külliyat yarattığı hem de gerçekdışı ögelerle gerçek hayatı bu kadar iyi anlattığı için. İki kitabı da bitirdikten sonra düşündüğünüzde gayet net fark ediyorsunuz. Bir tarafta büyücü olmak için büyümüş güçsüzken güce erişmiş bir genç erkek bir tarafta karanlıklarla büyümüş güce rağmen esir olup özgürlüğü tercih eden bir genç kız. Aslında hikayenin özü gerçekten de yazarın bahsettiği gibi: büyümek...
Okurken biraz da olsa büyüdüğümü hissettiğim kitaplardandı. Bir de Ged ile Tenhar arasında vıcık vıcık romantik bağlar olmasındansa güvene dayalı bir dostluk sezdim ve bu daha çok hoşuma gitti. Tabi birkaç satırda da olsa sanki birbirlerinden hoşlandıkları belirtilmiş gibiydi ama olsun çok abartılmamıştı.
Son olarak şu pasajı paylaşıp yazımı bitirmek istiyorum;

"Öğrenmeye başladığı şey aslında özgürlüğün yüküydü. Özgürlük ağır bir yüktür, ruhun yüklenmesi gereken büyük ve garip bir sorumluluk. Kolay değildir. Verilen bir armağan değil, yapılan bir seçimdir; bu seçim de zor bir seçim olabilir. Yol, yukarıya, ışığa doğru çıkar; ama yüklü yolcu oraya hiçbir zaman yaramayabilir."

Edebiyat,sağlık ve huzur dolu günlerimiz olsun diyelim o zaman :))

Yorumlar

  1. Fantastik olarak tek Harry Potter okudum. Belki bir gün yeniden bir yerden başlarım. Not aldım. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Aaa çoook merak ettiiiim. Kesin severceğim bir kitaba benziyo. Spoilerlı kısmı okumadım çünkü kitabı okumak istiyorum *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de seversin. İyi yapmışsın spoilerı bilince güzel olmuyo

      Sil
  3. Olsun,başlarsın elbet. Teşekkür ederim. Benim için de öyle oldu. Hem hızımı geri kazandım hem de ertelediğim kitaplara başlamış oldum. Ne demek :))

    YanıtlaSil
  4. bu seriyi okudum ama hatırlamıyoom. anime filmini de kaçırmaa izlemediyseen. bi de mülksüzler romanı çok iyiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya filmleri dizileri en sona bırakmak istiyorum. Seri bitsin ursula k leguin külliyatını fulliycem

      Sil

Yorum Gönder

Lütfen dilbilgisi kurallarına uyarak yorum yapalım :) Uygunsuz ifadeler kullanmaktan kaçınalım. Yayından alakasız yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar