Mizahi Bilim Kurgu(mu?) - Doktor Ox'un Deneyi

Merhabalar merhabalar,

Bu yazıda sürekli konudan sapılıp daldan dala atlanmış ve dikkatsiz yazar tarafından bolca yazım hatası yapmıştır.

Aktif olarak yazmaya başladığımdan beri sanırım en uzun aram bu oldu. Bilerek yazmadım çünkü kendimi şartladım. Kitap okuyamıyordum ve nedendir bilmem kendimle şöyle bir iddiaya girdim: Okuduğun kitaplardan birini bitirmeden tek bir yazı bile yazma !
Haliyle de yazamadım... Taa ki şu ana kadar. Bol bol dizi film de izledim aklıma bir sürü şeyler de geldi ama yazmaya üşendim bugünden itibaren de yazarım sanırım :))

O zaman konumuza uçalım.(Sürekli yeni tabirler bulmaya çalışıyorum)
Biliyorsunuz Yaz Boyu Edebiyat Etkinliğimiz var. Haliyle devam da ediyor. Ben de bu hafta daha doğrusu son 15 gün bilim kurgu okuycam diye inat ettim 3 farklı bilim kurgu romanına başladım ve birini şimdi bitirdim. Okuma bunalımım vardı bilirsiniz bir süre deli gibi okursunuz sonra sanki hiç kitap okumamış gibi kitaplardan soğursunuz. İşte böyle bir süreç geçirdim ve sonunda diğer evreye döndüm :))

Ay kız benim etkinlikten hala haberim yok diyorsanız buraya, diğerleri ne yazmış merak ettim diyorsanız tekrar oraya tıklayarak bakabilirsiniz. Etkinlik devam ediyor. 3 5 ne okursak kardır. Her kategoride okumak zorunda değiliz :)))) Siz de istediğiniz gibi okuyabilirsiniz hatta blogtan değil sosyal medyadan da  #yazboyuedebiyat tagiyle okuduğunuz kitaplardan bahsedip twitterda @letsgotardis i etiketlerseniz yine eklerim okuduklarınızı haberiniz olsun :)))





Okuduğum kitap...
O benim çocukluğum...
O benim idollerimden sadece birisi...
Kitap sevdamın başlangıç sebeplerinden...
Edebiyat dünyasının yakışıklı Fransızı bilim kurgunun üstadlarından JULES VERNE

Dediğim gibi çok severim küçüklükten beri çoğu kitabını okudum okumaya da devam ediyorum.  Son zamanlarda da sürekli Doktor Ox'un Deneyi karşıma çıkıyordu hazır bunalımdayken sevdiklerimden okuyayım tekrar okumaya başlayayım dedim.

Kitabın Künyesi:
İsim: Doktor Ox'un Deneyi 
Orijinal İsmi: Une Fantaisie Du Doctuer Ox
Yazar: Jules Verne 
Çevirmen: Alev Özgüner
Yayınevi: İthaki Yayınları
Basım Yılı: 2001

Kitabın Özeti ve Yorumum:

Kitabımız hayatı kaplumbağalardan daha yavaş yaşayan evliliklerin yılllaaaarrca düşünülüp öyle yapıldığı kararların yine yıllaaaaaar içerisinde alındığı hiç bir ekşının yaşanmadığı Quiquendone isimli kasabada geçer. Kasabaya kısa süre önce gelen Doktor Ox diye ismini kısalttığımız çılgın bilimci ve asistanının şehre gelip size elektrik vereceğiz,mükemmel aydınlanacaksınız şeklinde konuşup aslında halkı bir deneye tabi tuttuğu olaylar çerçevesinde gelişiyor.

 ....Yazının devamı spoiler içermektedir....



Öncelikle güzel mi  güzel bir kitaptı. Bilim kurgusu tahminimden az olsa da eğlenceli mizahi yönü de olan bir novellaydı. Verne'nin yine sanatsal ve bilimsel bilgisini konuşturduğu bir kitap olmuş. Bir de Doktor Ox'un şehri "aydınlatma" bahanesiyle insanlığı kandırması da sanki bana çok kurgusal gelmedi yaşıyoruz sanırım bunu... evet evet bizzat yaşıyoruz.. Ama doktorun sonunu da gördük :)))

Açıkçası kitap kıda sade ve akıcı. Güzel 2-3 saatte bitirebileceğiz hoş bir modern klasik puanım 9/10(keşke daha uzun olsaydı dediğim için)

Siz neler okuyorsunuz veya okudunuz bu sıralar?

Edebiyatla kalın canlar

Doktor Ox'un Deneyi


Baya önce çektiğim ve nedense maviliği olsun kuşun özgürlüğü olsun çok hoşuma giden bir fotoğraf  :))

Yorumlar

  1. heey yazı yazmışsın oleeey gelcam yineğğğğ :)

    YanıtlaSil
  2. ooooooo aferin sanaaaaaa oleeeey :) verne seviyom ben deee ama bunu okumadım ama okurum. tenk yuuuu :)

    YanıtlaSil
  3. Shame on youuu. Kesinlikle ya adamın beyninde 32 çekirdekli işlemci mi vardır nedir harıl harıl çalışıyor. Vaktin olduğunda diğer eserlerine de göz at.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Lütfen dilbilgisi kurallarına uyarak yorum yapalım :) Uygunsuz ifadeler kullanmaktan kaçınalım. Yayından alakasız yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar