Masalsı Bir Dram - It's Okay To Not Be Okay Dizi Yorumu/İncelemesi

Merhabalar,
Bugün geçtiğimiz günlerde final yapan Kore'de pek reyting tutturamayan ama Kore dışında her ülkede büyük bir ilgiyle izlenip takip edilen ve etkisi hala süren bir dizinin yorumuyla geldim.

İsmi: It's Okay To Not Be Okay Psycho But It's Okay
Romaji: Saikojiman Gwaenchanha 
Yayın Tarihi: 20 Haziran-9 Ağustos 2020 (Cumartesi&Pazar)
Bölüm Sayısı:16
Kanal: tvN/Netflix
Oyuncular: Kim Soo Hyun, Seo Yea Ji,Oh Jung Se.

Dizinin Konusu:
Antisosyal kişilik bozukluğu bulunan Ko Moon Young(Seo Yea Ji) ünlü bir çocuk kitabı yazarıdır.Otizmli abisi Moon Sang Tae(Oh Jung Se) yüzünden abisinin bakıcısına dönüşmüş olan Moon Kang Tae(Kim Soo Hyun) ise psikiyatri koğuşunda bir hastabakıcıdır. İkilinin yolları bir şekilde kesişir ve beraber sevgi,fedakarlık,aile gibi farklı duyguları keşfederler. Dizi boyunca 3 karakterin gelişimini,hikâyelerini,yaşadıklarını ve yaşayamadıklarını keşfediyoruz. Aslında bu tür normal ile anormal tarzı şeklinde çok fazla yapım mevcut olsa da It's Okay To Not Be Okay izlediğimiz diğer yapımlardan çok farklı. Her karakterin yaşadığı çok tanıdık hepsinde bizden bir parça var. Yarım kalan çocukluklar,ilgiye muhtaçlık,sevgiden mahrum kalma veya sevgisini nasıl belli edeceğini bilememe gibi birçoğumuzun yaşadığı durumlar mevcut.Ben çok gözyaşı döktüm bu dizide...Böyle sanki çok alakasız gibi gözükse de bi o kadar da içten bir diziydi diyebilirim :) Bazı bölümlerde farklı hikayeleri olan karakterlerin anlatılması,çocuk kitapları üzerinden derin mesajlar verilmesi,çekimde bile çok güzel detayların olması bu diziyi benim için bambaşka yaptı. Twitterda her yerde gördüğüm için başladığım ama sonunda da iyi ki izlemişim dediğim bir dizi oldu. Dizinin müzikleri de çok güzeldi. Sahnede zaten eriyip gidiyorsunuz bir de arkadan müzikleriyle çok hoş bir atmosfer... 


!!!! Yazının bundan sonraki kısmı spoiler içermektedir !!!!

Öncelikle senariste keşke geçmişte olanlaeı biraz daha net açıklasaydınız demek istiyorum. Olaylar biraz oldu bitti tamam öldürmüş işteye geldi. Azıcık daha detay verebilirlerdi. Dizinin olmazsa olmaz geçmişte/çocuklukta tanışmışlık klişesi vardı.İlla bi yollar kesişmiş olacak yani :)) Ye Ji'nin oyunculuğu mükemmeldi. Ödül alabilecek bir performansı vardı. Ama buna rağmen bazıları Ye Ji'nin oyunculuğunu beğenmediğinden izleyememiş. Aksine ben Kim Soo Hyun'dan dolayı bazı sahneleri beğenemedim. Ama bazı sahnelerde de çok güzel hissettirdi. Gang Tae karakteri bana çok yakın geldi,ağlattı da ağlattı. Kitaplar çok güzeldi. Hatta gerçekten yayınlanacaklarmış. Bu ayrı mutlu etti. İlk 10 bölüm çok akıcıydı ama sonraki 3 4 bölümde tam tempo nerde diyecekken son 2 bölüm çok güzel geri yakaladılar(Ben böyle hissettim)Finalde mutsuz son olur mutlu son olursa realist olmaz diye düşünüyordum ama senaristten güzel bi ayar yedim. Finali çok güzel hazırlamış. Çok konuştum.
Kısacası: İZLENMELİ
Puanım: 8.5/10

Bir sonraki yazıya kadar hoşçakalın :)

Yorumlar

  1. merak ettiğim bir diziydi listeme aldım

    YanıtlaSil
  2. Evet ben de sürekli gördüğüm için başlamıştım. İyi ki de başlamışım. Heves verdiysem ne mutlu. Umarım seversin.

    YanıtlaSil
  3. izlediğim, pek bi sevdiğim kore dizisi oldu kendisi.En iyiler listeme girdi .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de öyle oldu. Kendimi karakterlerin yerine koya koya izledim.

      Sil
  4. izliycem işallah sevceğimi de biliyooom :)

    YanıtlaSil
  5. Böyle bir dizi arıyordum, bir göz atayım hemenn. Teşekkürler yazı için :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Lütfen dilbilgisi kurallarına uyarak yorum yapalım :) Uygunsuz ifadeler kullanmaktan kaçınalım. Yayından alakasız yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar