Nasıl Kitap Okunmaz?


Nasıl Kitap Okunur?

Okuma Alışkanlığı Nasıl Kazanılır?

Merhabalaaaar merhabalaaar,
Kafama göre içerik üretiyorum biliyorsunuz. Bu konuda da uzun süredir yazmak istiyordum. Hazır üşenmiyorken yazayım dedim.

Kitap okumak...

Kimine göre basit bir hobi kimine göre süper güç kimine göre yaşama sebebi.
Ama hemfikir olduğumuz konu bunun ne kadar gerekli ve yararlı olduğu. 
Kimisi sınavlarda kitap okuyan kazanıyor düşüncesinden kimisi de bi şeyler öğreneyim dediği için kimi de vakit geçirmek için okuyor.

Pekiii kitap nasıl okunmaz?


Madde 1: Fantastik Olaylar ya da Klasik Klasikler Sorunsalı

Efenim eğer siz şimdiye kadar kendi isteğinizle doğru dürüst kitap okuyamadıysanız tavsiyem konusuna göre (fantastik,aşk,savaş vs.) veya yazın türüne göre(deneme,şiir,öykü,roman vs.) kendinize hitap edeceğini düşündüğünüz  veya ilginizi çekeni okuma isteğinizi uyandıran bir kitapla başlamanız. Yani senin şimdiye kadar okuduğun dili en ağır kitap Labirent,Senden Önce Ben,Aklından Bir Sayı Tut  gibi kitaplarsa kusura bakma sen bi anda kolay kolay Dostoyevski,Dickens,Tolstoy okuyamazsın kardeşim. Yavaş yavaş farklı türlere geçmen lazım. Yani sevdiğin rahat okuduğun tarzda birkaç kitap daha oku. Sonra yavaş yavaş türleri çoğalta çoğalta farklı türlerden eserleri daha rahat okumaya başlayabilirsin. 

İsterseniz kendinize göre periyodlarla okuyabilirsiniz. Mesela 1 saat aralıksız okuyamam diye düşünüyorsanız şöyle yapabilirsiniz: 10 dk veya 15 dk okuyun en az 2 dk en fazla 5 dk ara vererek periyotlar halinde 1 saat okuyabilirsiniz. Hem de dinlene dinlene :)

Madde 2: Bu Kitap Bugün Bitecek Sorunsalı 

Bu benim de çok sık yaptığım hatalardan. Evet eğer kitap okumayı seviyorsanız bi günde ara vermeden kitap okumanın ne kadar güzel bir his olduğunu illa ki bilirsiniz. Ama bazen kafamız rahat olmuyor 2 3 sayfadan sonrası gelmiyor. Yani zorlamak olmuyor. Okuduğunuza kafa vermedikten anlamadıktan sonra ne kadar okuduğunuzun bir anlamı kalmıyor. Ki zaten anlamadıysanız ara verip tekrar okumaya çalıştığınızda hatırlamadığınız kısımları tekrar okumanız gerekecektir. O yüzden anlamadıktan sonra kitabı bırakın. O ana kadar okuduklarınızı düşünün. Ara verin. İstediğiniz zaman tekrar okumaya dönün.


Madde 3: Okuma Listelerine Uyamıyorum Yaa Sorunsalı 
Evet,evet,evet. 
"Ben bir listeye bağlı kalamıyorum."
"Ben gruplarla okuyamıyorum."
"Ben temaya göre okuyamıyorum."
"Kısacası ne okuyacağımı bilince okuyamıyorum. "
Böyle diyenlerdenseniz şöyle basit bir yöntem etkili olacaktır ya da olabilir:
Mesela okuma listesi yapıyorsunuz.  Okumak istediğiniz ya da okumayı sevdiğiniz türlerden geniiiş bir liste yapın. Okumayı düşündüğünüz her kitabı yazın. İsterse 100 kitap olsun isterse 5 isterse 45. Yapabildiğiniz kadar geniş bir liste yapın. Rastgele okuyun. Hem okumak istediklerinizi okuyacaksınız hem de bir listeye bağlı kalsanız bile herhangi bir kitabı seçme hakkınız olacak.

Madde 4: Likelarım Takipçilerim Ne Olacak Sorunsalı
Yavaşça o telefonu yere bırak evlat... 
Bu konuda şöyle tavsiyelerim var. Basılı şekilde veya e-kitap okuyucu cihazla kitap okuyorsanız telefonu da bırakamıyorsanız telefonu uçak moduna alıp başka bir odaya koyun. Aran soran olursa diyorsanız da bildirim ve zil seslerini açıp başka bir odaya koyun. Böylece gerekmediği sürece okumanızı bozmazsınız.(Umarım)

Eğer telefon üzerinden e-kitap okuyorsanız kitabı çevrimdışı okuma seçeneği varsa mutlaka öyle okuyun. Telefonu yine uçuş moduna alıp öyle okuyun. Uçuş moduna almak istemiyorsanız bildirim seslerini açıp sadece kitaba odaklanın. Bildirim gelmediği halde her kitap okumayı bıraktığınızda kendinizi cezalandırın :)

Aslında çok farklı okuyamama sebepleri var ama en çok yaşadıklarımız bunlar. O yüzden bu kadarcık yeterli olacaktır sanırım :)

Bir dahaki yazıda görüşene dek mataaa.
Klasik Kitaplar



Yorumlar

  1. Yavaşça o telefonu yere bırak evlat :) Bu çok iyiydi :)

    YanıtlaSil
  2. Bir de kitap okuyan arkadaşlarının olması lazım,yani kitap grubu falan değil, gerçek arkadaşlarının kitapsever olmasından sözediyorum.Çok etkilidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,kesinlikle. İnsan etrafında kitap okuyan görünce etkilenir,okumak ister. Benim okuma alışkanlığım da böyle gelişmişti. Ailemdeki kitap okuyan kişileri örnek alarak.

      Sil
  3. Yavaşça o telefonu yere bırak evlat... Telefondan, dergilik ten dergi okurum, çok iyi bir okuyucu olduğumu söyleyemem ama düzenli olarak bir şeyler okurum. Hikaye, roman okuyorsam mesela kitap bittiğinde hemen yeni bir kitaba başlamak yerine belli bir süre ansiklopedileri karıştırırım. Malum hepsini aynı anda okuyamıyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de öyle yapmayı seviyorum. Hatta bazen kitap okurken not alırım araştırmak için. Okurken öğrenmek çok zevkli oluyor.

      Sil
  4. Kitap okuma alışkanlığı bir bende yok sanırım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdikten sonra emin olun alışkanlığınız oluşacaktır :))

      Sil
  5. Benim çok dikkatim dağılıyor kitap okurken

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de bazen öyle oluyor. Doğru anı beklemek lazım kitap okumak için :))

      Sil
  6. Ayy kesinlikle öyle. Sırf prim için çok rağbet edilen kitapları okuyanlar var. Hiç hoş bulmuyorum açıkçası. Ve dediğin gibi sürekli övülen yazarlardan ben de soğuyorum. Mesela sırf bu yüzden hiç Stephen King okuyamadım :( Uzun bir süre de Harry Potter serisini ertelemiştim. Dan Brown kitapları bence hoş sevebilirsin yani :) Ahmet Ümit listemde var ama pek okumadım o yüzden değerlendirmem doğru olmaz. Teşekkür ederim umarım böyle yazılar yazmaya devam ederim :))

    YanıtlaSil
  7. yavaşça telefonu yere bak, ayağınla bize doğru ittir, şimdi ellerini kaldır, teslim ol, okuduğun kitaba ara vermenden dolayı sizi tutukluyoruzz. takın kelepçeleri, götürün. :) çok hoş yazıydı, evet yaz bu yazılardaan, kitap okumak konusunda daaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiysen çok sevindim. Evet böyle yazmayı düşünüyorum yazabilirim umarım.

      Sil
  8. bu güzel yazını son yazıma koyduum :)

    YanıtlaSil
  9. Herşeyden çok çabuk sıkılır hale geldik. Önceden günümün çoğunu kitap okuyarak geçirirken şimdi birkaç sayfa da olsa okumaya çalışırken buluyorum kendimi. Sosyal medya ve dizi-film bağımlısı olmaya başladık ama onlar da sarmıyor, onlardan da sıkılıyoruz. Sabırsız, hoşnutsuz ve huzursuz ruhlara dönüştük farkında olmadan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Ben de sevdiğim şeyleri yaparken bile zorlanıyorum artık. Özellikle bu pandemi sürecinde iyice zorlanır oldum.

      Sil
  10. Ciddi anlamda kitap okumaya orta okul yıllarımda Harry Potter ile başladım. Öncesinde okuduğum güzel kitaplar vardı ama bazılarını zorunluluktan, bazılarını sevdiğim için okumuştum. Ama düzenli bir okuma yoktu. Harry Potter gibi ilgi çekici bir seri ile başlayınca okuma alışkanlığı oluştu. Daha çıkmamış kitapları da vardı ilk okuduğum yıllarda. Onları beklerken başkaca kitaplar ile devam ettim. Üniversite yıllarında ise telefondan okumaya başladım. Hem yanında kitap taşımıyorsun ve pratik oluyor. İstediğin yerde okuyabiliyorsun. Sonuç okudukça okuyasın geliyor. Ama hayat ya başkaca şeyler ön plana çıktıkça kitaptan uzaklaştın mı yeni bir kitaba başlamak çok zor geliyor. Ritim tutmak çok zor hale geldi. Bununla ilgili örnek aldığım edebiyat mezunu bir arkadaşımı size de anlatayım. Kendine liste yapar, yazar veya konu seçer sıralar ve hergün en az yarım saatini de okumak için ayırırdı. İster sabah, ister gün içinde ister gece yatmadan önce okurdu ama mutlaka okurdu. Hayran olduğum bir olay ama bende yok o azim. Son zamanlarda da karantina dönemleri olmasa okuduğum kitap sayısı çok komik yerlerde kalacaktı. Okuyamamak da rahatsız ediyor aslında vicdanı. Ama hayatın bir gerçeği de istediğimiz kadar okuyalım yazılmış tüm kitapları okumaya ömrümüz yetmeyecek. Sadece kaliteli olanları okumak istesek bile muhtemelen yine ömür yetmeyecek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef o kadar çok kitap var ki zamanı durdursam da hepsini okuyup hayatıma öyle devam etsem diyorum. Ben de her gün okuyorum/okumaya çalışıyorum ama maalesef düzenli olmuyor. Ekitap okumak bence de müthiş kolaylık. Bazıları basılı kitap sevdalısı ama benim için okuduktan sonrası önemli değil :)

      Sil
    2. E-kitap gerçekten çok büyük kolaylık. Evet bazıları gelenekselci davranıp kitap kokusunu duymak istiyorlar. Ama ben de senin gibi okuduğunun ne olduğu ile daha çok ilgileniyorum. Yakında sesli kitapları deneyeceğim. Memnun kalırsam haber ederim 😄

      Sil

Yorum Gönder

Lütfen dilbilgisi kurallarına uyarak yorum yapalım :) Uygunsuz ifadeler kullanmaktan kaçınalım. Yayından alakasız yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar