Tercihler Kaderi Belirler - Train Dizi Yorumu/İncelemesi

Merhabalar,
Sanırım en düz giriş kelimem bu. Öbürleri çok garip geliyor yazı dilinde. Uzun bir aradan sonra düzenli yazmaya tekrar dönerek(umarım dönerim) bir dizi yorumuyla geri geldim.

Ta daa:

TRAIN

Yapım Yılı: 2020
Bölüm Sayısı: 12
Yayınlandığı Kanal: OCN
Oyuncular: Yoon Shi Yoon, Kyung Soo Jin, Shin So Yool.

Dizinin Konusu:

Seo Do Won işinde uzman bir polis dedektifidir. Bir gün Mukyeong şehrinde gerçekleşen seri cinayetler sonucu bir yakınını kaybeder. Olayı araştırırken ise bir tren aracılığıyla paralel bir dünyaya geçer. Ancak bu dünya onun geldiği yerden tamamen farklıdır. Han Seo Kyung ise dürüst bir savcıdır. Seo Do Won ile gençlik yıllarından tanışmaktadır.

Diziyi güncel olarak izledim. Senaryosu çok güzeldi. Özellikle kurgusu ve kurgudaki detaylara bayıldım. Tabi diziyi biraz ara vere vere izlediğim için de aksiyonunu biraz daha az hissettim. Oyunculuklar da güzeldi. Yoon Shi Yoon ve Kyung Soo Jin'i ilk kez izledim. Shin So Yool'u ise daha önceden yan rolde de olsa(ki burada da yan roldeydi) Tree With Deep Roots dizisinde izleyip sevmiştim. Konudan kopmuşken toparlayacak olursak kesinlikle değil belki ama izlenirse hiç vakit kaybı olmayacak bir dizi. Zaten 12 bölümcük. Bilim kurgu sevenler(özellikle paralel evren teorilerine hayran olanlar) bayılacaktır bence. Tabi dizi sadece evrene geçtik haydi cinayetleri çözelim bitsin şeklinde değil. Başlıkta da belirttiğim gibi izledikçe tercihlerimizin neden bu kadar önemli olduğunu da fark ediyorsunuz. Mesela ben de izlerken "Acaba geçmişte yaptığım şu davranışı başka bir evrendeki ben daha farklı mı yaptı?" diye düşünmedim değil :)

Finali de ayrı güzeldi. Yani zorlama veya ucu açık değildi. Klişelere de döndürmediler. Bu açıdan çok orijinal bir dizi oldu. Dizi çok hatırımda kalmadı. Daha doğrusu şu şöyle olsaydı dediğim bir kısım olmadı(Teşekkürler senaristcim)

Umarım yakında eskisi(3 ay öncesi çok değil) gibi bol bol yazarak dönerim.

Yorumlar

Yorum Gönder

Lütfen dilbilgisi kurallarına uyarak yorum yapalım :) Uygunsuz ifadeler kullanmaktan kaçınalım. Yayından alakasız yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar