Acısıyla Tatlısıyla Doktor Hayatı - Hospital Playlist Dizi Yorumu

İyi geceler,
Uykusuz kaldım ne yapsam etsem diye düşünürken bir blogumun olduğu aklıma geldi. Aslında önce bitirdiğim bir japon dizisini yazmak istiyordum. Ama bu daha çok aklıma takıldı diye bu diziyi yazmak istedim:

Hospital Playlist


İngilizce: Hospital Playlist, Doctor Playbook, Wise Doctor Life

Romaji: Seulkirowoon Uisasaenghwal
Hangul: 슬기로운 의사생활
Yapım Yılı: 2020
Yayınlandığı Kanal: tvN,Netflix 
Bölüm Sayısı: 12

Oyuncular: 
Jo Jung Seok (Jealousy Incarnate, Oh My Ghost),
Jung Kyung Ho(Falling for Innocence,Life on Mars)
Jeon Mi Do(Mother)
Yo Yeon Seok(Doctor Romantic,Mr. Sunshine
Kim Dae Myung(Misaeng)


Dizinin Konusu:

1999 yılında üniversitede tanışıp 20 yıl aradan sonra aynı hastanede çalışan 5 arkadaşın dostluk,iş,aşk ve aile hayatlarının samimi ve gerçekçi bir şekilde anlatıldığı dizi.
Yer yer gülüp yer yer ağlayacağınız ama izlediğinize hiç pişman olmayacağınız bir dizi. Bence bu yılın en iddialı yapımlarından.

Müzikleri mi desem karakterler mi desem olaylar mı desem... Hepsi çok güzel işlenmiş. Medikal dizi sevmeyen veya izleyemeyenler bile bence rahatlıkla izleyebilir. Çiftlerimiz de çok tatlı. Final güzeldi. Biraz da umutlandırdı. Umarım ki 2.sezon hayal kırıklığı olmaz.


Yönetmen 'Shin Won Ho' ve senarist 'Lee Woo Jung' daha önce "Reply" serisinde birlikte çalışmış. Üstüne bir de Shin Won Ho Prison Playbook dizisinin de yönetmenliğini yapmış. İkisi de başarılı isimler. Haliyle bu dizi de çok güzel olmuş. Reply serisi ve Prison Playbook dizisini henüz izlemedim. Haliyle bir karşılaştırma yapamam. Ama onların da en az bu dizi kadar güzel olduğuna şimdiden eminim. 


Karakterler:


Lee Ik Jun

Beşlinin en çatlak,en deli dolu,en renkli karakteri. Kendisi evli ve bir çocuk sahibi baba. U-ju isminde dünyalar tatlısı bir oğlu var. Hastanenin karaciğer nakli yapan cerrahı. Hastalarıyla ve onların yakınlarıyla ilişkisi çok güzel. Arkadaşlarıyla da çok iyi eğleniyor. Dizinin en komik sahneleri repliklerinin büyük kısmı kendine ait. Yeri geldi çöpçatanlık yaptı yeri geldi babalık yaptı. Ama bölümün sonunda aldı eline gitarı çok güzel şarkılar söyledi. Kendime en çok benzettiğim karakterdi galiba :) 
Aynı zamanda Jo Jung Seok 'u ilk kez bu dizide bu rolde izlemiş oldum. Çok beğendim! 

Kim Jun Wan 

Kendileri hastanemizin en iyi kalp cerrahlarından. Çapkın,yetenekli ama sosyal hayatta pek bir başarısız. Kendi arkadaşlarıyla gayet iyiyken diğer insanların yanında çok soğuk davranıyor. Aynı zamanda insanlara laf sokmayı da pek seviyor. Tabi yine de kendisi bol bol güldürdü bizi bu dizide. Jung Kyung Ho'yu hiç izlemediğim(Başlayıp devam etmeyi unuttuğum When The Devil Calls Your Name'i saymazsak) halde istemsiz bir sempatim vardı. Bu diziyle de boşuna olmadığını gördüm. Daha fazla dizisini izlemek istiyorum. Umarım ikinci sezon hem kendisi ve hem de ilişkisi için çok güzel olur.
Kendisi dizide Lee Ik Jun'un kız kardeşi Lee Ik Sun ile çıkıyordu. Bidulgi çiftimiz olarak çok tatlıydılar. Stajyeri ile arkadaşlığı da çok güzeldi. İlk başta soğuk davranırken sonradan dert ortağı oldular :)


Ahn Jeong Won


Ay ay ay..... Duygusal,yardımsever nam-ı diğer BUDA. Ama kendisi dizide Katolik :) 2 abisi ve 2 ablası rahip/rahibe olmuş ama kendisi annesinin ısrarı üzerine doktor olmuş üstüne bir de pediatrik cerrahi uzmanlığı almış. Hastalarından birinin en küçük rahatsızlığında kahrolan ama en ufak bir iyileşmede de çılgınlar gibi sevinen iyi kalpli doktorumuz. Tabi sezon finalinde bizi muallakta bıraktı. Yolculuk gözüküyor mu acaba? İzleyip göreceğiz.

Chae Song Hwa 

Jeon Mi Do'yu ilk kez izledim. Oyunculuğu o kadar hoştu ki baya bir yapımda yer almıştır,tecrübelidir kesin diye düşünürken bu dizinin daha sadece 3.projesi olduğunu görmemle birlikte şok yaşadım. Baya yetenekli anlayacağınız. Dizideki karakteri de çok sevimliydi. Kendisi nöroloji profesörü. Sesinin aslında çok güzel olmasına rağmen dizide bet sesli taklidi yapması beni en güldüren detaylardan :)) Tabi duygusal durumları da bizi çok merak ettirdi sonlara doğru. Seviyor mu sevmiyor mu sizce?


Yang Seok Hyeong

Tombik jinekoloğumuz. Konuşması çok tatlıydı. Sessiz sakin karakteri öyle hoştu ki. Yaşadıkları da bir o kadar acıklı. Ailesi ile ilişkisi özellikle annesine düşkünlüğü çol güzeldi.Kendi halinde yaşayıp giden karakterler hep ilgimi çekmiştir. Umarım düşündüklerini boşverir de mutlu olur


Temel karakterlerimiz böyleydi. İlk bölümlerde azıcık sıkabilir ama sonradan öyle bir sarıyor ki şaşırırsınız. Gereksiz detay yok denecek kadar azdı. Zaten öyle sahneler de kısaydı. Beşlimizin arkadaşlığı çok güzeldi. Eminim izlerken herkes benim de böyle dostlarım olsa demiştir. Her bölümün sonlarına doğru olan band sahneleri(Kurdukları grubun ismi Mido and Falasol) mükemmeldi.90'larda yaşayamasam da çok sevmiş,o dönemde gençliklerini yaşayanları çok şanslı bulmuşumdur.Dizide de çok güzel 90ların sonu 00ların başı detayları,flashbackleri vardı.Dizinin en güzel özelliklerinden biri katıla katıla güldürüp hüngür hüngür ağlatmasıydı. Gözyaşları daha kurumadan kahkahalara boğulduk. Diğeri ise çok güzel mesajlar verdi. Organ bağışı gibi. Belki birinin hikâyesi çok erken,çok acıklı bitiyor ama o hikâye başkasının hayatını kurtarıyor. Daha sonra hastaların aileleriyle ilişkileri,doktorların hastalar ve onların yakınlarıyla ilişkileri. Hepsi çok güzel,çok doluydu.
Dediğim gibi Reply serisi veya Prison Playbook ile karşılaştıramıyorum. Onları henüz izlemediğim için. Ama bence hem yılın hem de tüm zamanların en eğlenceli,en realist dizilerinden biriydi. Klişe karakterler yoktu. Başrollerin hepsi birbirinden güçlü ve özgündü. Yan roller de muhteşemdi. Ben dizi müziklerini çok severim. Onlar da harikaydı. Kpop sevmediğim halde ostlara bayılıyorum. Dizi biter bitmez hepsini kaydedip dinlemeye başladım. Bu yazıyı yazarken de tekrar tekrar dinledim. Umarım siz de izler beğenirsiniz.
Tabi benim tek pişmanlığım 2.sezon gelmeden izlemek. Sabredemiyorum :)





Okuduğunuz için teşekkür ederim. Sağlıcakla kalın



Yorumlar

  1. Çok methini duymama rağmen hiç bir uzakdoğu yapımı seyretmeye fırsatım olmamıştı. Fırsatını bulur bulmaz bu dizi ile başlıyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başla başla. Ben de öyle başladım ama tünelin sonu daha gözükmedi :)

      Sil
  2. ayy bunu biliyorum çok güzeldiii hemen çıksın da bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke ya. Umarım bozmadan güzel bir final yaparlar.

      Sil
  3. pikiii olabileer :) geçen kış izlediğim the world of married adlı kore dizisi çok heycanlıydııı, şimdi yerlisi çekilmiş, sadakatsiz, valla meraktan çatlıyodum izlerken hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy onu da izlemek istiyorum ama önce ingiliz orijinalini izlemek var aklımda. Severim umarım.

      Sil
  4. Ben de medikal dizileri çok severim. Bu diziye de birdenbire bayıldım. Hemen izleyesim var:D Yazı için teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Şimdiden bayıldıysan izlerken çok daha seversin bence. İzleyin siz de. Ben de sizin yorumunuzu bekliyorum:)

      Sil
  5. Ben de sırf o yüzden başladım sonu böyle oldu. İkinci sezon gelince birlikte izle bence beklemek zorunda kalmazsın.

    YanıtlaSil
  6. Sırf Jo Jung Seok için izlemeyi düşünüyordum ama yazını da görünce, tamam artık başlayayım dedim. En kısa zamanda izleyeceğim. Yazı için teşekkürler!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Lütfen dilbilgisi kurallarına uyarak yorum yapalım :) Uygunsuz ifadeler kullanmaktan kaçınalım. Yayından alakasız yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar